måndag 25 maj 2009

Styrelsens svar


Kawa har svarat med ett mail
(klicka på texten nedan för att förstora)



Varför inte jag var med på seminariet var att min sambo fyllde år den dagen och jag prioriterade att vara med henne då.

Räntor sjunker och stiger. Det har alltid varit så. Inflationen bekämpas med räntor eller kyls av. Med ränta menas också det lån som föreningen tar och det troliga lån som varje medlem tecknar. Föreningen kan säkert få ett fördelaktigt lån men det kommer att ändras på sikt också. Det är betydligt svårare att få ett riktigt bra lån som privatperson. Där är också svängningarna större.

Är det orättvist att jag visar på en annons där priset ligger relativt nära det som presenteras i kalkylen? Vad är det orättvisa i det? Jag pekar på att det finns "billiga" lägenheter i Skarpnäck. Att det finns dyrare tar jag också upp men visar inte på någon specifik då det inte är det viktiga i sammanhanget.

Om du tecknar en fullmakt flyttar du din beslutande rätt till den med fullmakten. Så enkelt är det. Det är vanligt vid ombildningar att de som är ivriga till ombildning försöker samla in fullmakter (att de röstar för dem) till stämman. Då de vet att folk inte alltid kommer till köpstämman.

Angående lån och kontant insatts. De banker jag har samtalat med kräver det, även vid ombildning. Troligen om du inte lägger en kontant insatts blir det allt annat än fördelaktigt.

Stockholmshem har delgivit för mig att de inte ska sälja fastigheten till någon annan köpare än de boende. Det gäller för hela Skarpnäck.

Hela kalkylen är inte presenterad än. Återkommer då jag har tagit del av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar